Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dzięki Gdańsk, Kraków i Wrocław!

Autor wpisu pcielecki 27.08.2024 0 Komentarze

 

Miło mi oznajmić, że w ciągu ostatnich trzech weekendów kilkadziesiąt zdolnych i chętnych do nauki osób dołączyło do grona menadżerów z dyplomem FTM Ican Institute. 
Miałem przyjemność poprowadzić dla nich dwudniowe sesje, podczas której pracowaliśmy między innymi nad zarządzaniem sobą w procesie komunikacji, redukcją stresu doraźnego i przewlekłego, skutecznym planowaniem i tworzeniem wspierających przekonań. 

 

Bardzo dziękuję za zaangażowanie!

 

Poniżej załączam fragment artykułu dotyczący wyzwań stojących przed menadżerami w obecnych czasach, na przykładzie jednego z naszych klientów, z którym miałem przyjemność osobiście współpracować:

 

Co zrobić, gdy kadra menedżerska rozrasta się i liderzy prezentują różny poziom kompetencji? Jak wyrównać lukę kompetencyjną i wesprzeć zarówno bardziej, jak i mniej doświadczonych menedżerów? Przed takim wyzwaniem stanęła firma Endego, oferująca usługi inżynieryjne dla różnych branż.

 

Kiedy firma dynamicznie się rozwija naturalne jest to, że rośnie także liczba liderów i menedżerów, składających się na kadrę zarządzającą. Mnogość projektów, kierowanie zróżnicowanymi zespołami i współpraca z wieloma klientami wymaga zwinności i umiejętności liderskich. Firma Endego od początku istnienia ściśle działa z branżą motoryzacyjną, z czasem rozszerzyła swoją działalność o projekty inżynieryjne wykraczające poza sektor automotive i z sukcesem tworzy rozwiązania także dla branży lotniczej, przemysłowej, produkcyjnej i energetycznej.

 

Firmie zależało na wzmocnieniu kompetencji menedżerskich swojej kadry, gdyż zauważyła, że jej menedżerowie – choć są świetnie zmotywowani do pracy – prezentują nierówny poziom kompetencji. Decyzja o przeszkoleniu pracowników była oczywista. Pozostało jednak pytanie, jak skutecznie przeszkolić kadrę, która ma różny poziom zaawansowania i doświadczenia w pracy lidera, tak aby rozwinąć pożądane umiejętności oraz jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby pracowników i organizacji. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie podjęliśmy następujące działania: 

 

W ramach programu Lynx Leadership Academy przeprowadziliśmy 5 sesji zajęciowych:

1.      Rola menedżera i świadomość biznesowa + badanie Effective Manager Assessment (autodiagnoza efektywności menedżerskiej)

2.      Komunikacja i relacje + badanie stylów komunikacji

3.      Budowanie zespołu

4.      Odpowiedzialność, zaangażowanie, inicjatywność

5.      Sztuka feedbacku: rodzaje i praktyczne zastosowanie informacji zwrotnej    

 

Natomiast dla liderów sprzedaży przeprowadziliśmy Lynx Sales Academy, w której wzięło udział 18 osób z top managementu. W ramach stacjonarnych sesji szkoleniowych uczestnicy rozwinęli kompetencje w takich obszarach jak:

1.      Sprzedaż przyszłości – kokreacja wartości i innowacje

2.      Budowanie trwałych relacji z klientem                                                                                

3.      Nowoczesne techniki sprzedaży                                                                                       

4.      Spotkanie z klientem, prezentacja rozwiązania i obrona ceny                                  

5.      Techniki negocjacji i wywierania wpływu      

 

Cały artykuł znajdziecie tutaj.

Zostaw komentarz