-
Koszyk jest pusty!
Miło mi oznajmić, że w ciągu ostatnich trzech weekendów kilkadziesiąt zdolnych i chętnych do nauki osób dołączyło do grona menadżerów z dyplomem FTM Ican Institute.
Miałem przyjemność poprowadzić dla nich dwudniowe sesje, podczas której pracowaliśmy między innymi nad zarządzaniem sobą w procesie komunikacji, redukcją stresu doraźnego i przewlekłego, skutecznym planowaniem i tworzeniem wspierających przekonań.
Bardzo dziękuję za zaangażowanie!
Poniżej załączam fragment artykułu dotyczący wyzwań stojących przed menadżerami w obecnych czasach, na przykładzie jednego z naszych klientów, z którym miałem przyjemność osobiście współpracować:
Co zrobić, gdy kadra menedżerska rozrasta się i liderzy prezentują różny poziom kompetencji? Jak wyrównać lukę kompetencyjną i wesprzeć zarówno bardziej, jak i mniej doświadczonych menedżerów? Przed takim wyzwaniem stanęła firma Endego, oferująca usługi inżynieryjne dla różnych branż.
Kiedy firma dynamicznie się rozwija naturalne jest to, że rośnie także liczba liderów i menedżerów, składających się na kadrę zarządzającą. Mnogość projektów, kierowanie zróżnicowanymi zespołami i współpraca z wieloma klientami wymaga zwinności i umiejętności liderskich. Firma Endego od początku istnienia ściśle działa z branżą motoryzacyjną, z czasem rozszerzyła swoją działalność o projekty inżynieryjne wykraczające poza sektor automotive i z sukcesem tworzy rozwiązania także dla branży lotniczej, przemysłowej, produkcyjnej i energetycznej.
Firmie zależało na wzmocnieniu kompetencji menedżerskich swojej kadry, gdyż zauważyła, że jej menedżerowie – choć są świetnie zmotywowani do pracy – prezentują nierówny poziom kompetencji. Decyzja o przeszkoleniu pracowników była oczywista. Pozostało jednak pytanie, jak skutecznie przeszkolić kadrę, która ma różny poziom zaawansowania i doświadczenia w pracy lidera, tak aby rozwinąć pożądane umiejętności oraz jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby pracowników i organizacji. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie podjęliśmy następujące działania:
W ramach programu Lynx Leadership Academy przeprowadziliśmy 5 sesji zajęciowych:
1. Rola menedżera i świadomość biznesowa + badanie Effective Manager Assessment (autodiagnoza efektywności menedżerskiej)
2. Komunikacja i relacje + badanie stylów komunikacji
3. Budowanie zespołu
4. Odpowiedzialność, zaangażowanie, inicjatywność
5. Sztuka feedbacku: rodzaje i praktyczne zastosowanie informacji zwrotnej
Natomiast dla liderów sprzedaży przeprowadziliśmy Lynx Sales Academy, w której wzięło udział 18 osób z top managementu. W ramach stacjonarnych sesji szkoleniowych uczestnicy rozwinęli kompetencje w takich obszarach jak:
1. Sprzedaż przyszłości – kokreacja wartości i innowacje
2. Budowanie trwałych relacji z klientem
3. Nowoczesne techniki sprzedaży
4. Spotkanie z klientem, prezentacja rozwiązania i obrona ceny
5. Techniki negocjacji i wywierania wpływu
Cały artykuł znajdziecie tutaj.